Huawei Consumer Business Group melder i sin årsrapport om en betraktelig økning i omsetning i 2014, og selskapet har for første gang passert 10 milliarder dollar i årsomsetning, med god margin.

I følge rapporten har Huawei solgt over 75 millioner smarttelefoner i løpet av 2014, en økning på 45% sammenlignet med året før.

Mye av Huaweis suksess kan nok tilskrives selskapets bevisste satsning på telefoner i mellom og toppklassen i 2012, og siden lanseringen i Juni 2014 har Huawei solgt over 4 millioner enheter av flaggskipet sitt Ascend P7. I tillegg er det også solgt over 2 millioner enheter av Ascend Mate7, Huaweis konkurrent til phablets som Samsung Galaxy Note4.

I tillegg til økte salgstall er også Huaweis merkevare langt sterkere, og mye tyder på at imaget som «billig kinatelefon» begynner å bli borte.

KILDEHuawei
DEL
Joachim eier og driver Mobilfakta.no, og fungerer som redaktør, skribent, designer, koder og generell potet. Har jobbet en årreke innen telekom, blant annet i Telenor og Ventelo.